Dag 2, 3,4 & 5. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bianca Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Dag 2, 3,4 & 5. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bianca Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Dag 2, 3,4 & 5.

Door: biancanieuwenhuis

Blijf op de hoogte en volg Bianca

06 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Dag 2 (vervolg, dinsdag)
M’n huisgenootje vertrok rond half 9 naar der werk en toen ben ik m’n bedje uitgekropen en dankzij een koude douche was ik zo wakker. Onze douche heeft dan ook maar een knop, alleen voor koud water. Warm water is hier echt niet nodig haha. Eenmaal buiten ben ik richting m’n nieuwe werkadresje gelopen om alvast even een kijkje te gaan nemen. Best een stuk lopen jeetje! Vervolgens nog een gigantisch stuk de andere kant op gelopen op zoek naar de supermarkt die er zou moeten zitten volgens die meiden. Ik maar lopen, lopen en nog is lopen en ik had er eigenlijk een beetje genoeg van toen ik uiteindelijk om een bochtje een bord zag staan van de supermarkt. Hehe gevonden! Binnen in de supermarkt was het zo lekker koel dus ik had mezelf al voorgenomen om lekker rustig aan te doen. Ik liep eerst met een mandje maar ik had nog niet eens 1 pad afgelopen en toen bedacht ik me dat het misschien slimmer was om toch maar een karretje te pakken. Even geswitcht en met m’n karretje door alle paden lopen slenteren. Was natuurlijk niet zo slim om van te voren geen boodschappenlijstje te maken, dus ik had geen flauw idee wat ik allemaal nodig had. Uiteindelijk werd de kar alleen maar voller en voller en ik moest even denken of ik dat nog wel allemaal mee zou krijgen. Ik had dan wel 2 tassen bij me, al die spullen zouden nooit passen! Ervan uitgaande dat er wel tassen bij de kassa te verkrijgen waren ging ik gewoon vrolijk door met winkelen. Uiteindelijk stond ik bij de kassa met het idee dat ik wel zo’n beetje alles had, vertelde ze me dat er maar 5 artikelen per keer konden worden afgerekend. Ehhm juist, die hele lopende band lag vol met spullen van mij. Ah zeg ik nou lopende band, die werkte trouwens niet eens dus ik moest ook nog is de hele tijd heen en weer lopen om alles op te schuiven. Maar goed ik denk dat ik uiteindelijk wel iets van 6 of 7 keer heb moeten betalen, ik was gelukkig wel gelijk van dat grootte geld af! Nu staan er dus jongens (papieren)tassen voor je in te pakken met je spullen, ik had dus 2 tassen van mezelf en ook nog is 2 papieren tassen. Ik zag niets, zo hoog ingepakt was het en ik was de parkeerplaats nog niet eens af en jahoor, daar ging die onderkant van een van de papierentassen. Leuk, kan je achter je fles spa fruit op een parkeerplaats rennen… De spullen uit de kapotte tas verdeeld over m’n andere tassen en het was zo zwaar jeetje. Inmiddels was ik begonnen met terug lopen richting m’n huisje, 3 x raden ik liep dus helemaal verkeerd en ik had echt het idee dat ik in de middle of nowhere stond met m’n boodschappen. Gelukkig was er uit het niets ineens een Antilliaanse man aan de andere kant van de straat die me precies wist te vertellen waar ik heen moest lopen om weer thuis te komen. Eenmaal thuis aangekomen moest ik eerst eventjes bijkomen van de enorme wandeling in die hitte haha, lekker buiten op m’n veranda tijdschriften door lopen bladeren. Rond half 6 alvast klaargemaakt en terwijl ik bezig was kwam Tanja thuis die ook gelijk onder de douche sprong en zich klaarmaakte. Naar de buurtjes gelopen en de verjaardag gevierd van Yvonne (het huisgenootje van Anne). Toen Caroline (vriendin van Yvonne) aankwam rijden met der auto kon je der amper zien zitten aangezien ze gigantisch veel ballonnen bij der had. Uiteindelijk zijn we de auto ingestapt en naar Grand Café De Heeren in Zuikertuintje gereden. Dinsdagavond is altijd pasta dag, alle pasta’s zijn dan met 50% korting. Heb heerlijke Canneloni gegeten, jammie! Uiteindelijk heeft iedereen maar iets van 15 euro hoeven te betalen, dus dat is nog een keer voor herhaling vatbaar! Thuis bij ons op de veranda nog even zitten kletsen onder het genot van een wijntje, heerlijk dat leven hier!

Dag 3 (woensdag)
Opnieuw vroeg wakker, maar ja niets aan te doen! De hele ochtend lekker lui op bed gelegen, wat afleveringen van wat series liggen kijken en gezellig samen met mama zitten facebooken. Zat een beetje te twijfelen of ik wel of niet naar het strand moest gaan, maar uiteindelijk ben ik toch maar wel gegaan. Ik moet toch ooit een keer bruin gaan worden. In het begin was het lekker rustig en het strand lag toch wel erg lekker, ik deed eventjes m´n ogen dicht en dat had ik dus beter niet kunnen doen. Was ik maar bruin geworden, ik ben nu natuurlijk zo rood als een kreeft op m’n rug. De rest van de tijd maar wakker gebleven en ook heerlijk gezwommen in het heldere, blauwe en warme water! Heb de laatste paar uurtje nog samen met m´n vriendje krabbetje liggen zonnen, die kwam namelijk ineens op m´n handdoek zitten voor een paar uur haha.

Samen met Tanja gekookt, zij kipkluifjes en ik lekker simpel gewoon macaroni met kaas. Vervolgens ook nog even snel afgewassen zodat de keuken ook weer netjes was. Lekker buiten gezeten en in loop van de avond ons klaargemaakt en samen met Anne en Yvonne naar het TMF Café gegaan in Saliña. Was echt super gezellig en ’t was ook weer lekker laat voor we weer thuis waren!

Dag 4 (donderdag)
Heerlijk uuuitgeslapen in dat lekkere grote bed van me. Beetje aan school liggen werken, want er moet natuurlijk weer zo’n fantastisch werkstuk gemaakt worden, bahh. Maar ik mag eigenlijk niet zeuren want ik heb er lekker buiten met m’n beentjes in het zonnetje zitten werken. Pas lekker laat (12:30) me gaan klaarmaken voor de kennismaking die ik om 14:00 zou hebben bij m’n hotel (Lions Dive and Beach Resort). Ik had achteraf wel wat later weg kunnen gaan aangezien ik er natuurlijk veelste vroeg was. Gelukkig kwam Desiree (manager front office) me redelijk snel halen en samen liepen we naar de backoffice waar we een praatje zouden houden. Al snel kwam Gerry (manager hotel) er ook bij en verwelkomde me vriendelijk op het eiland en eigenlijk was het al snel een heel gezellig gesprekje. Hebben zitten praten over m’n stage van vorig jaar, over het eiland, over het hotel zelf, het team, het werkrooster, m’n salaris e.d. Uiteindelijk werd ook Innie (super visor front office) erbij gehaald want die was toevallig aan het werk. Normaal gesproken had Innie me ingewerkt, maar aangezien zij zelf ook pas 2 weken in dienst is bij het hotel heeft Desiree besloten dat ik door haar zelf en Calvin wordt ingewerkt. Ik vind het allemaal wel prima, zolang ik maar een betere begeleiding krijg dan vorig jaar op Mallorca!

Zoals afgesproken in alle e-mailtjes die vanuit Nederland naar Curaçao zijn verzonden en andersom, begin ik maandag 9 juli officieel met werken. Eigenlijk had ik 07.00 moeten beginnen, maar omdat Desiree zelf pas om 08.00 aanwezig is, mag ik ook een uurtje later beginnen. Maandag zal ik eerst een rondleiding krijgen door het gehele resort, kennis maken met diverse afdelingen en uit eindelijk bij de receptie een soort van handleiding te lezen krijgen met daarin alle informatie over hoe er te werk gaat in de receptie. Ik geniet op dit moment nog even lekker van m’n vakantie, maar ben echt super benieuwd hoe het straks allemaal zal gaan verlopen!

Aan het einde van de middag nog even heerlijk anderhalf uur op het strand gelegen samen met m’n huisgenoot, gewoon omdat het kan!

Dag 5 (vrijdag)
Op z’n Hollands gezegd echt vreselijk kut geslapen vanwege m’n nog steeds verbrande ruggetje en dan schuurt alles altijd zo erg! Extra lang in bed blijven liggen omdat ik zo moe was en lekker buiten op de veranda vervolgens een ontbijtje gegeten. Botterhammetjes met echte Hollandse kaas van de Jumbo. En dat terwijl ik wel zo’n 8000 kilometer verder op zit haha. Was van plan om m’n kamer een beetje op orde te maken maar nadat ik m’n beddengoed buiten had uitgeklopt en er weer op had gelegd had ik er alweer genoeg van, heel lui ik weet het. Rond een uur of 11 me op me gemak klaar gemaakt en met een busje naar Punda gereden. Daar heerlijk rond lopen slenteren door de smalle straatjes en uiteraard foto’s gemaakt van de beroemde Pontjes- en Julianabrug! Heerlijk vers fruit gekocht op de drijvende markt die er was vanuit Venezuela. Echt spot goedkoop! Voor alles betaal je ongeveer 1 gulden, dat is maar €0,50! De koelkast ligt nu gevuld met allerlei fruit en groenten en voor die prijs ga ik zeker weten nog even een paar keer terug!

Net heerlijk geskypt met m’n oudertjes en het goede nieuws gekregen dat ze ermee akkoord gaan dat ik een scooter ga huren zodat ik niet elke keer afhankelijk ben van m’n huisgenoot met der auto! Kan niet wachten tot die er is!

Volgende update volgt snel weer, dikke kus vanuit zonnig Curaçao!

  • 07 Juli 2012 - 20:42

    Mam:

    Ach, wat een heerlijik leesvoer weer! Zo te lezen heb je het er prima naar je zin! Ben benieuwd wanneer je je scooter hebt: foto!!! Spreken elkaar gauw weer op fb of skype. Kusssss mam

  • 10 Juli 2012 - 17:57

    Anita:

    Hoi Bianca, gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoef je vandaag geen mooei zonnige dag te wensen, want die zal er vanzelf wel zijn. Hier aan de Riviera, Frankrijk is het ook strak blauw. Arme stakkers in Nederland. Ik heb gezien dat het daar slecht weer is.
    Ga je een beetje voorzichtig doen met die scooter meisje. Je huisje zier er prachtig uit. Ik ben heel benieuwd naarje eerste werkdag, maar vandaag lekker je verjaardag vieren met de andere meisjes.
    Ook nog gefeliciteerd van Menno, Fenna en Aletta.
    Groeetjes Anita

  • 13 Juli 2012 - 20:24

    Herma:

    Hallo Bianca,
    Net als vorig jaar heb je al weer heel veel te vertellen en met een paar dagen voel jij je al thuis op Curacao.
    Kijken al uit naar je volgende verhaal over je eerste werkdag(en)
    Heel fijn natuurlijk, een scooter, zodat je niet meer afhankelijk ben van anderen of de benenwagen, maar doe wel voorzichtig hoor!
    Veel liefs en succes met de stage.

    Gerard en Herma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Bianca

Actief sinds 28 April 2011
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 27002

Voorgaande reizen:

02 Juli 2012 - 08 December 2012

Stage Curaçao!

03 Mei 2011 - 23 September 2011

Stage Mallorca!

Landen bezocht: